Titulní obrázek


Dacia Dokker: praktický pomocník

Nová Dacia Dokker je jakýmsi křížencem dodávky a rodinného MPV. Čekat od ní tedy můžete maximální praktičnost a užitkovost. Na trhu jsou k dispozici dvě verze tohoto modelu. Lze si tak zakoupit čistě užitkový vůz, ale i model určený pro rodinné potřeby.

Ostré Jaguary jsou bezesporu srdeční záležitostí každého muže, ale v každodenním životě všichni vyžadují praktické vozidlo s co nejnižšími vedlejšími náklady. Pro podnikatele nebo ty, kteří potřebují rodinné auto s levným provozem, je tu Dacia Dokker. Praktická dodávka či rodinné MPV.

Anebo obráceně. K dispozici jsou totiž dvě verze - dvoumístný Dokker Van, který užijete skutečně jen k tahání nákladu, nebo rodinná verze, která má pět sedadel, posuvné a prosklené dveře a trochu komfortnější výbavu. Dacia Dokker ale na dnešní trendy nezapomíná, takže v příplatcích toho najdete docela dost - třeba omezovač rychlosti, přípojku na externí zdroj hudby atd.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Pod kapotou se objeví přeplňovaný dvanáctiválec... Ehm, počkat? Jo, pardon, to koukám do tiskové zprávy mercedesu... Tady máme Dacii. Takže, vpředu najdete diesel 1.5 dCi, který může mít výkon 75 nebo 90 koní a který jezdí za méně než 4,5 litru na 100 km s emisemi pod 120 g/km CO2. Další možností je atmosférická benzínová šestnáctistovka o výkonu 84 koní a později dorazí přeplňovaný motor 1.2 TCe o výkonu 115 koní. D

acia Dokker samozřejmě nabízí možnost vyndat zadní sedačky a vznikne skutečně velký úložný prostor. Vlastně pak do auta nacpete skoro stejné množství věcí jako do funkčního modelu Dokker Van - ten pojme rovné tři kubíky nákladu. S připočtením dalších odkládacích prostor je celková kapacita 3900 litrů. Nosnost je pak 750 kg, což vůbec není špatné. Přístup k nákladu pak zajišťují buď posuvné boční dveře, nebo zadní křídlové dveře, které se otevřou v úhlu 90°.

Cenu ještě neznáme, ale předpokládáme, že ji do konce roku Renault zveřejní. Dacia Dokker se teď začne prodávat v Maroku, poté ve středomořských státech a do zbytku Evropy dorazí v říjnu nebo v listopadu. Dalibor Žák