Titulní obrázek


Dacia Duster s novým faceliftem a stejnou cenou

Dacia zveřejnila ceník modernizované Dacie Duster. Nejlevnější provedení stojí i nadále 249 900 korun, přestože se obohatila jeho výbava. Porovnali jsme inovovaného Dustera s konkurenty i předchozím provedením.

První cena 249 900 korun dělá z Dacie Duster i nadále nejlevnější model kategorie SUV, tedy mezi kříženci hatchbacku či kombíku a terénního vozu, bez rozdílu velikosti. Přesvědčit se můžete zde v přehledu všech verzí SUV do 400 tisíc korun. Vyrovná se jí menší Suzuki SX4. Mezi SUV nižší střední třídy, kam velikostí patří, je však cenová pozice Dustera suverénní.

Inovovaný Duster obohatil standardní výbavu základního stupně Access o řadu bezpečnostních prvků. Jde například o stabilizační systém, který dříve byl jen za příplatek 10 000 Kč u vyšších výbav, boční airbagy, vizuální a zvukové varování při nezapnutí pásu spolujezdce, bezpečnostní opěrky hlavy ve standardu a na všech sedadlech (dříve jen u vyšších výbav vpředu).

Novinku představuje i tlačítko eco režimu motoru, které zpomaluje akceleraci, čímž šetří palivo. Předchůdce byl bohatší jen o popelník a zapalovač, z nichž se teď udělala kuřácká sada za příplatek 300 korun.

Další výbavu Accessu, která stojí za řeč, tvoří už jen posilovač řízení, příprava na rádio nebo šestnáctipalcová kola. Z hlediska komfortu jde stále o naprosté "holátko." Zajímavá je tříletá záruka omezená 100 000 km nebo poloviční sleva na balíčky originálního příslušenství pro prvních 150 klientů nového Dustera, která platí na všechny verze. Access se pojí výhradně s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem přední nápravy.

Vyšší stupeň Cool stojí stejně jako dříve o 15 tisíc víc. Proti verzi před modernizací se obohatil o stabilizační systém, ale přišel o přední mlhovky. Na rozdíl od Accessu už obsahuje klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání nebo elektricky stahovatelná přední okna. Podle nás se vyplatí rozhodně víc než základní Access.

Novou Dacii Duster 1.6 Cool jsme porovnali s menšími SUV Nissan Juke a Suzuki SX4 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Stupeň Cool se také stává nástupní stanicí pro nejlevnější verzi s pohonem všech kol - a to v kombinaci s benzinovou šestnáctistovkou. Stejně jako dříve vyjde na 314 900 korun. Dacia Duster je po zastaralé Ladě Niva a Suzuki Swift třetím nejlevnějším autem s pohonem všech kol na českém trhu.

Patnáct tisíc nad výbavou Cool stojí další verze Arctica. Proti stejnojmenné výbavě u předchůdce o pět tisíc zlevnila, polepšila si o stabilizační systém, ale přišla u většiny motorizací o litá kola, ta zůstala jen verzi na LPG. Arctica obohacuje Dustera proti stupni Cool mimo jiné o rádio s CD/MP3 přehrávačem, USB vstupem a bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy, palubní počítač nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Dacia Duster Arctica se dá pořídit i s novým benzinovým turbomotorem 1.2 TCe/92 kW, který se pojí pouze s pohonem předních kol (stojí 314 900 korun). Naftové motory zastupují silnější verze patnáctistovky o výkonu 80 kW pro pohon přední nápravy (od 329 900 Kč) a 81 kW u verze 4x4 (384 900 Kč).

Nejvyšší výbava Exception se u verze před modernizací nevyskytovala a za dalších 15 tisíc navíc nabízí posílení standardu například o litá kola, navigaci, tempomat udržující tempo nastavené řidičem, omezovač rychlosti, parkovací senzory, zatmavená zadní okna nebo multifunkční volant. Pojí se pouze s nejsilnějšími motory.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Kompletní ceník modernizované Dacie Duster 4x2 včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických dat a dalších informací najdete zde. Ceník verze 4x4 objevíte zde.

Parametry karoserie ani interiéru modernizace prakticky nezměnila. Zato naftový motor 1.5 dCi/66 kW je po faceliftu o 0,3 l úspornější (žere 4,7 l nafty na 100 km), ale také o 0,4 s pomalejší při sprintu z místa na stovku (14,2 s). Zařadil se tak mezi nejúspornější naftová SUV nižší střední třídy, ale je z nich také suverénně nejlínější.

Nový benzinový motor 1.2 TCe používaný výhradně pod kapotou Dustera 4x2 zrychluje z místa na stovku za 10,4 s, takže jde o nejživějšího dustera všech dob a nadprůměrně dynamické kompaktní SUV konzumující natural. Spotřebou 6,2 l se Dacia Duster s novým motorem řadí mezi nejúspornější auta své kategorie.