Titulní obrázek


Dacia Logan druhé generace už jezdí po Evropě

Po motorových komunikacích celé Evropy se prohánějí řádně zamaskované prototypy nové verze modelu Dacia Logan.

První Logan byl určen hlavně pro východní Evropu, Rusko, severní Afriku a Latinskou Ameriku. Velmi slušný prodejní úspěch zaznamenal ale i v náročné západní Evropě, takže druhá generace bude mít rozhodně na co navazovat. Navíc aktuální se vyrábí od roku 2004, takže na nástupce je určitě nejvyšší čas.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Oficiální informace neexistují, zatím se jedná pouze o spekulace, ale novinka by měla konstrukčně vycházet z Renaultu Fluence. Znamená to tedy obdobnou platformu, tím pádem více místa uvnitř a kvalitnější materiály. Takže interiér bude shodný nebo alespoň velmi podobný.

Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví zážehová šestnáctistovka a turbodiesel 1,5 l, pro některé trhy možná i benzinový dvoulitr. Bude tím pádem nový Logan dražší? Vzhledem k zaměření rumunské automobilky určitě ne, vedení Renaultu nemá důvod měnit úspěšný a zavedený koncept.

Silné maskování toho z auta zatím moc neukazuje. Přední světlomety jsou hranaté a svým tvarem připomínají šíp. Splývavá záď spolu se svažující se střechou by mohla nasvědčovat, že se Logan s pořadovým číslem II vzdá třetího prostoru, ale zadní okno je od maskovacího krytu přece jen dosti vzdáleno. Na jeho definitivní nebo alespoň velmi reálnou podobu si ještě musíme počkat.

Dokdy? Minimálně do podzimní Paříže, kde se ukáže koncept. Sériová verze se pak představí příští rok na jaře v Ženevě a nahradí tak původní sedan Logan. Ten už byl už například z České republiky stažen, ale doma v Rumunsku se stále nabízí. Kombi MCV, dodávky a pickupy se i u nás prodávají dál.