Titulní obrázek


Duster brzy ponese i logo Nissanu

Automobil Duster prozatím nesl logo jen Dacie a Renaultu. Vůz totiž využívá platformy Nissan B0. Japonské logo však stále chybí. To by se mělo v blízké době změnit. Na indickém trhu se Dusteru daří.

Indický trh má stále velký potenciál růstu a francouzsko-japonská aliance chystá nové modely. Pochopitelně, nejsnadnějším způsobem jejich vzniku je badge-engineering, tedy přeznačkování již existujících. Takto postupovala například u Renaultů Pulse (Nissan Micra).

Dacia Duster se zde prodává teprve od června letošního roku s motory 1,6 16V/77 kW a 15 dCi ve variantách s 63, respektive 81 kW. Přitom tyto verze mají pouze pohon předních kol a manuální převodovku. Zážehový dvoulitr se znakem náprav 4x4, benzinovým motorem 2,0 l/103 kW a automatem je v nabídce teprve krátce a do statistik příliš nezasáhl. Své majitele dosud našlo asi 14 tisíc aut, což je ale velký úspěch. Zmíněný údaj Dusteru činí dokonce nejoblíbenější modelovou řadu z tamního portfolia Renaultu.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Již brzy se Indové dočkají další změny emblému, tentokrát opačné. Populární SUV poslouží jako základní kámen novému crossoveru Nissanu určenému zatím jen jim. Derivát se bude vzhledově lišit, ale nijak extrémně. Základ zůstane stejný, což pochopitelně drasticky sníží náklady. Jeho produkce začne na konci roku 2013. Indický Duster vyráběný v Chennai vypadá jinak než ten, který známe my. Liší se kromě samotného loga také maskou chladiče se třemi vodorovnými chromovanými lamelami.