Titulní obrázek


Indický automobilový trh začíná být čím dál zajímavějším

V současné době se automobilky začínají zaměřovat na indický trh. Ročně sem posílají 2,6 milionu nových vozů. Kvůli tamější malé kupní síle obyvatel musí mít vozy hodnotu okolo 100.000 korun.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Značka Maruti Suzuki vládne s milionem prodaných vozů ročně indickému trhu s portfoliem aut, začínajících pod hranicí 250.000 rupií, tedy cca 110.000 korun a z tohoto koláče by si rád něco ukousl i Renault. Ten se už naučil vyrábět levná auta v Rumunsku, kde za vývojem Dacie Logan a rodiny kolem ní, stál dnes 66letý Gerard Detourbet. Ten má nyní za úkol postavit pro Indii vozy ještě lacinější, tedy právě v cenové hladině 100.000 korun.

Jeho úkolem je za zmíněné peníze vyvinout vůz, jenž je větší, než konkurence od Maruti a Hyundai, což jsou v současnosti největší hráči na trhu. Renault již zkoušelpostavit nabídku například na Loganu, Indie ale tyto vozy na rozdíl od Evropy nepřijala.

Renault se ale nesnaží jen kvůli Indii, už existují plány na využití dotyčného vozu i na dalších rozvojových trzích, jako je Rusko nebo Brazílie. Detourbet nyní v Indii buduje prodejní a servisní síť, příchod laciného vozu se očekává v roce 2014.