Titulní obrázek


Značku Dacia si oblíbili ve Velké Británii

Evropská ekonomická krize způsobuje pořádnou paseku. Automobilky zaznamenávají i nadále velké poklesy. Ovšem některé značky krize nezasáhla. Například výrobce Dacia.

Prodeje aut klesají nepřetržitě už od podzimu roku 2011. V únoru se v Evropě zaregistrovalo 795 482 nových vozů, což je pokles o 10,5 procenta.

Klesají přitom všechny klíčové evropské trhy, většinou dvojciferně. Například o deset procent spadly registrace na největším trhu v Německu. Jedinou jistotou je teď pro automobilky Velká Británie, která zaznamenala růst o 7,9 procenta.

Z desítky největších evropských značek zaznamenaly všechny pád. Zajímavější je vývoj prodejů u dříve spíše opomíjených automobilek. Například rumunská Dacia v únoru prodala v Evropské unii 20 037 aut, což je téměř šestnáctiprocentní nárůst.

Dacia už prodává v Evropě více aut než například Seat, dohání už i Kiu. Daří se i Mazdě. Škoda Auto zaznamenala pokles o více než třináct procent. To však vysvětluje i nástupem nových modelů, především octavie.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Nejprodávanějším modelem na evropském trhu zůstává bezkonkurenčně Volkswagen Golf, následovaný Renaultem Clio a Volkswagenem Polo. Analýza společnosti JATO Dynamics upozorňuje i na silné zastoupení malých aut v nejprodávanějších vozech: pět z deseti nejprodávanějších aut patří do segmentu B, tedy malých vozů.